Mereklaas(2003)

Mereklaas(2003)(327lk)

Autor: Anita Shreve

29964188

Tutvustus

Maja asub rannal. Honoral pole üürimise vastu midagi  vanusest ja kõigist vigadest hoolimata on maja uue abielu jaoks täiuslik paik. Honora ja Sexton asuvad maja korda tegema samasuguse hooga, nagu nad alustavad oma kooselu. Igal hommikul korjab Honora kaldale uhutud mereklaasi, kus iga killu tuhmides toonides on peidus oma lugu.

Sexton leiab võimaluse maja ära osta, kuid tema ajastus on täiesti vale. Puhkeb majanduskriis ning rahalise surve kasvades hakkab Honora mõistma, kui vähe ta tunneb meest, kellega abiellus, ning kui ähvardav võib olla maailm koduläve taga.
Samamoodi nagu poolläbipaistvad klaasitükid, mida Honora rannal korjab, on «Mereklaasis» läbi põimunud teise ajastu koed, värvid ja hääled.

Vivian, rahutu Bostoni seltskonnadaam, kellest, hoolimata sellest, et ta hülgab igasugused konventsioonid, saab Honora lähim sõbratar. McDermott, kes töötab lähedalasuvas ketrusvabrikus, paneb proovile Honora kõige sügavama arusaama usaldusest, ajades naise segadusse ohtlike vestlustega. Ja Alphonse, poiss, kelle avatusest saab side, mis neid inimesi koos hoiab, kui nende maailm koost variseb.

Minu isiklik mereteemaline väljakutse. Ma püüan ikka seda väljakutset ka lugeda ja see on, siis hetkel viimane raamat, mis selle väljakutse jaoks loetud sai, sellepärast viimane, et ma pole veel raamatukogust uusi endale võtnud . Ei tea loodan, et jõuan 15.juuliks 15 raamatut läbi lugeda, igatahes neli on nüüdseks neid loetud. Muidugi tegelen ka siinse grupi väljakutsega kui aega on ja mõni raamat sinna alla sobib. Kui ma sellest väljakutsest osa ei võtaks, siis poleks ma arvan selle raamatuni jõudnud. Ei tea kas on veel mõni selle autori teos ilmunud? Igatahes mulle meeldis, hakkasin seda eile hilja õhtul lugema ja enne ei suutnud lõpetada, millega siis Honora ja Sextoni lugu siis lõpeb.Üsnagi põnevalt ja ootamatute pööretega kirjutatud lugu, mis sind endaga viib kaasa niiet sa unustad kõik muu ja muudkui loed ja loed nagu juhtus minuga.Raamatus oli piisavalt draamat, intriige, armastust, kibedust, muidugi ka suhete lahkhelisid ja muidugi raskeid elupöördeid ja ei puudunud ka valed ja saladused. Mulle väga meeldis ja ma arvan, et kui leian veel midagi sellelt autorilt, siis kindlasti loen.  Sellist ootamatut ja põnevat lõppu poleks osanud oodata. Mõtlesin kaua raamatut lugedes, miks selline pealkiri ja muidugi see avaldus ka raamatus, sest Honoral oli selline huvi mere äärest korjata sinna lainetega kandunud klaasikilde ja neid koguda. Päris põnev ettevõtmine ma ütleks, igati sujuv ja kaasakiskuv lugemine. Mulle väga meeldis ja julgen ka teistele soovitada. Kuigi ma pole sellest autorist midagi kuulnud, siis võib-olla sellepärast oligi nii põnev ja nauditav lugemine. Soovitan lugeda!

Lisa kommentaar

