Mesilõks(Cato Isakseni krimisarja 6.raamat)(2014)

12292629_1491060294530549_1994460407_n

Mesilõks(Cato Isakseni krimisarja 6.raamat)(2014)(324lk)

Autor: Unni Lindell

22710335

Tutvustus

Oslos Høviki linnaosas kaob teel koolist koju seitsmeaastane poiss. Nädal hiljem sõidetakse koduteel otsa toitlustusfirmas töötanud noorele lätlannale, kes õnnetuse tagajärjel sureb. Oma osa on selles kõiges linnaoas ringi liikuval jäätiseautol, selle juhil ja juhi perel. Pealtnäha puudub kahel juhtumil igasugune seos. Juurdlust toimetab politsei uurimisrühm, mille juht Cato Isaksen peab töö käigus ühtlasi hakkama saama vastumeelsusega uue kolleegi Marian Dahle suhtes, kelle ellusuhtumine ja töövõtted on teinekord ülemuse omadega üsna sarnased.

Kuna olen suur krimilugude austaja, siis seekord sai loetud üks Norra krimilugu, muidugi siis Fabula äpi vahendusel. Võin öelda, et pole varem sellest autorist midagi kuulnud, kuid fabulas ringi vaadates tundus sisu kokkuvõtet lugedes, üsnagi põnev lugemine tulla. Seega ma seda lugema asusingi, poleks oodanud, et raamat mind nii endasse haarab, et terve öö sellepärast ärkvel olen. Nii igatahes juhtus ja ma ei kahetse üldse, et magamisajast need paar tundi endale näpistasin.  Lugu algab sellest, et koolist koju tulles, kaob jäljetult üks 7-aastane koolipoiss ja peale seda juhtumist nädala pärast saab ootamatult surma üks toitlustusettevõttes töötav naine. Muidugi ma ei osanud alguses arvata, et need kaks juhtumit on kuidagi omavahel seotud, mida lugu edasi, seda rohkem erinevaid loopöördeid tuli. Kes, oleks osanud arvata, et mul seda raamatut lugedes külmajudinad võivad tekkida, eriti siis kui lugu väga ootamatu ja pingelise pöörde võttis. Ma poleks arvanud, et inimesed võivad olla nii julmad ja üsnagi mitmes mõttes natuke ka segased. Igatahes mulle see raamat, kui krimiromaanina meeldis ja loodan, et leian veel selle autori teoseid, mida võiks lugeda. Muidugi ootan huviga pakkumisi, kas on veel mõni Norra kirjanik, keda ma veel ei tea. Pöördeid raamatus oli palju ja tükk aega ma mõtlesin, et kes võiks siis süüdlane olla aga, et lugu niimoodi lõpeb ja sellise pöörde võtab ma poleks osanud oodata. Tükk aega mõtlesin,et miks on raamatul selline pealkiri, alles viimaste peatükkide juures tuli see välja, aga kes tahab teada, mis on selle pealkirja saladus, siis peab ise lugema, kindlasti saab ühe väga adrenaliinirohke lugemiskogemuse. Algus oli küll pidev lapse kadumise uurimine ja muidugi otsiti nende kahe juhtumi vahelisi seoseid, kuid mulle meeldis, et Marian Dahle kui uus uurija seal rühmas, suutis selle välja mõelda ja sai vähemalt rühmaülemale Catole koha kätte näidata, see oli nagu mingi gigantide heitlus, et kes jääb peale ja kes kaotab. Mulle meeldis, et autor oli selle nii kenasti sinna loosse paigutanud, mis lisas ainult pinget ja põnevust juurde. Väga kaasahaarav ja põnev lugemine oli, nüüd ruttangi otsima kas on veel mõni selle autori raamat eesti keeles ilmunud ja siis homme põrutan raamatukokku riiuleid lappama.  Soovitan lugeda ja usun, et te ei kahetse, kuna pinget ja põnevust jätkub esimesest lehest kuni viimaste lauseteni. 😉

 

 

Lisa kommentaar

