Lemmikloomasurnuaid(2013)

Lugemisväljakutse 12.punkti raamat, kust tegevus toimub süngel sügisel või talvel.

Lemmikloomasurnuaid(2013)(504lk)

Autor: Stephen King

18161429

Tutvustus

Doktor Louis Creedi silmad ja sisetunne kinnitasid, et maja on igati sobiv. Ruumikas, vanamoodne, ajahambast puretud ja õdus. Õige koht, kus pere võiks elada, lapsed suureks sirguda, mängida ja maailma avastada. Maine’i lauged künkad ja niidud tundusid Chicago tossupilvedesse peidetud linnaohtudega võrreldes justkui teine maailm. Ainsaks ohumärgiks oli kaherealisel maanteel tihedalt voorivate suurte veoautode müra, kui masinad kihutasid, gaas põhjas, mööda pikka sirget teelõiku.

Aga maja taga, maanteest kaugel eemal: seal oli ohutu. Vaid üks hoolikalt niidetud jalgrada lookles sügavamale metsa ja seda teed olid käinud mitmed põlvkonnad kohalikke lapsi siira härdusega, et sängitada mulda armastatud lemmikloomade maised jäänused. Too koht võis olla ehk rusuv, kuid turvaline. Kindlasti täiesti ohutu. Mitte mingil juhul ei saanud see paik hiilida su unenägudesse, äratada sind keset ööd, nahk kaetud higiga ja südames õud.

 

Olen üsna pikka aega seda aega oodanud, et saaks seda raamatut lugeda. Nüüd on see tehtud ja emotsioonid on siiani segased ja tegu oli üsnagi kummalise looga, mis mulle ikka vahest korralikke külmavärinaid ja rahutut und põhjustas. Ma ei tea isegi miks, ju siis elasin nii väga Creedide perele kaasa, et mõtlesin magadeski nende sündmuste peale, mida sealt lugesin. Võin öelda, et see on ka esimene raamat, mida ma sellelt autorilt loen ja usun, et loen millalgi veel tema raamatuid. Plaanis on mitmeid tema uusi raamatuid lugeda aga eks näis, millal ma need raamatukogust saan. Tegemist on ühe pere looga, kes otsustavad Chicagost kolida Maine’i, vaiksemasse kohta linnakärast eemale. Ainsaks ohuks on maantee, millel vuravad täiskiirusel veoautod tekitades üsnagi mitmeid õnnetusi nagu loos ette tuli. Ma ei mõista siiani, kuidas saab kirjutada sellist raamatut, kust tulevad sellised mõtted ja temaatika. Ikkagi on tegu ühe kõige hinnatuma autoriga ning tema raamatud on ühtelugu nii põnevad kui ka õudsed.  Lugu ise oli üsnagi sünge  aga samas oli ka kohti erinevate tunnete ja raskuste jaoks. Kõige rohkem kahju oli mul Ellist, sest minu arust kannatas tema kõige rohkem aga see on kõigest minu arvamus.  Võin öelda, et teist korda ma seda raamatut lugeda enam ei suuda, lihtsalt ei taha jälle unenägude küüsi langeda. Teistele muidugi ma soovitan lugeda, et aimu saada, mis seal siis täpsemalt toimus ja milline oli lõpplahendus, sest seda ma siin ära jutustama ei hakka. Minu jaoks oli see raamat üsna raske lugeda aga pooleli ei tahtnud ka jätta, mingisugune põnevus selles loos ikka oli, et kutsus edasi lugema, et teada milline sai olema lõpp ja mis sellest perest edasi sai. Omapärane ja kummaline lugu ja perekond Creed, muutus ikka totaalselt peale seda kui nad suurlinnast ära kolisid, nagu sellel majal, mis seal asus oli mingisugune võim nende üle. See mind kõige rohkem kohutaski, et tegelased hakkasid tegema seda, mida nad mujal elades poleks vist ilmaski teinud. Kes tahab teada, millega kõik lõppes peab seda ise lugema.

Lisa kommentaar

