Marslane(2015)

Marslane(2015)(356lk)

Autor: Andy Weir

Kirjastus: Tänapäev

26200934

Tutvustus

Olen Marsil lõksus. Mul ei ole kuidagi võimalik Maaga ühendust võtta. Kui oksügeneraator katki läheb, siis ma lämbun. Kui vee taaskasutussüsteem katki läheb, siis suren ma janusse. Kui Marsi-majja leke tekib, siis ma lihtsalt justkui plahvatan. Kui ükski neist asjadest ei juhtu, siis saab mul lõpuks toit otsa ja ma suren nälga. Olen omadega perses.

Ja siit tulebki minu lugemisväljakutse kosmoseteemaline raamat. Mis ma oskan öelda, põnevust jätkus ja hoidsin mõttes talle pöialt, et ta ikka Marsilt pääseks ja jõuaks koju. Tema logikirju oli päris huvitav lugeda, muidugi ei puudunud neist ka omamoodi huumor. Igatahes mulle meeldis ja plaanin ka filmi millalgi vaadata. Kuna ei osanud midagi kosmosepunkti alla panna, siis lugesin seda raamatut ja siis alles meenus, et oot, ma saan ju selle lugemisväljakutse alla panna. Tegu on siis astronaut-botaanik Markiga, kes ootamatult jääb üksinda Marsile. Kõik, mis ta peab läbi elama on karm ja ebaõiglane aga ta saab alati suurepäraselt hakkama. Karm kuid põnev lugu, mõne aasta pärast võiks seda raamatut uuesti lugeda, poleks probleemi. Kõige huvitavam oli see, et autor ise on ametilt programmeerija, mis mind veel rohkem seda raamatut lugema kutsus. Polegi varem kosmosega seotud raamatuid väga lugenud, kui välja arvata Marsi kroonikad eelmine aasta. Igatahes lugu oli põnev ja niimoodi ta läbi saigi. Praegusel hetkel ei oska öelda, mida järgmiseks lugema hakkan aga eks seda on järgmises postituses näha.

Lisa kommentaar